اخبار کیونپ

کیونپ QNAP QuTS hero h5.1.0 مبتنی بر ZFS را منتشر می کند

QNAP QuTS hero h5.1.0 مبتنی بر ZFS را منتشر می کند که از چند کانال SMB پشتیبانی می کند و عملکرد را برای پوشه رمزگذاری شده/LUN و خواندن iSCSI را بهبود می بخشد.

تایپه، تایوان، 28 ژوئیه 2023 – QNAP® Systems, Inc. (QNAP) امروز به طور رسمی QuTS hero h5.1.0، آخرین نسخه از سیستم عامل NAS مبتنی بر ZFS QNAP را منتشر کرد. ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید در این نسخه، QuTS hero NAS را با عملکرد سیستم بالاتر و قابلیت‌های بهبود یافته برای ذخیره‌سازی داده‌های بزرگ و امنیت داده تقویت می‌کند – ارائه راه‌حل‌های ذخیره‌سازی قوی و قابل اعتماد برای بارهای کاری حیاتی تجاری که نیازمند یکپارچگی داده است.

سام لین، مدیر محصول QNAP گفت: «NAS قهرمان QuTS مبتنی بر ZFS با فناوری‌های پیشرفته برای بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی کسب‌وکار، از جمله خود درمانی، کاهش داده‌های درون خطی، بهینه‌سازی SSD و SnapSync در زمان واقعی که RPO صفر را فعال می‌کند، مهندسی شده است». وی افزود: «با این پیشرفت‌ها و نوآوری‌های مداوم، راه‌حل‌های QuTS hero NAS به کسب‌وکارها با افزایش کارایی فناوری اطلاعات و قابلیت اطمینان سیستم قدرت می‌بخشد».

ویژگی های جدید کلیدی QuTS hero h5.1.0

  • SMB چند کاناله برای توان عملیاتی کامل و حفاظت از چند مسیر

چند کاناله SMB چندین اتصال شبکه را جمع می کند تا پهنای باند موجود را با سرعت انتقال بالاتر به حداکثر برساند – به ویژه برای انتقال فایل های بزرگ و چند رسانه ای ایده آل. چند کاناله SMB همچنین امکان تحمل خطای شبکه را برای جلوگیری از وقفه در سرویس فراهم می کند.

  • با افزودن یک دیسک، ظرفیت ZFS RAID-Z را افزایش دهید

کاربران می توانند به سادگی یک دیسک را به RAID-Z موجود برای گسترش فضای ذخیره سازی اضافه کنند، یا به راحتی 2 تا 3 دیسک را برای ارتقاء سطوح RAID با Parity اضافه کنند.

  • بهبود عملکرد خواندن iSCSI توسط سوکت صفر کپی

در انتقال داده با سرعت بالا، عملکرد iSCSI احتمالاً تحت تأثیر سربار CPU قرار می گیرد. QuTS hero 5.1.0 از فناوری سوکت zero-copy پشتیبانی می کند که به طور قابل توجهی منابع CPU را تخلیه می کند، بنابراین عملکرد خواندن برای iSCSI LUN را بهبود می بخشد.

  • عملکرد پیشرفته پوشه ها/LUN های رمزگذاری شده

از QuTS h5.1.0، عملکرد پوشه های مشترک رمزگذاری شده و LUN ها بسیار افزایش یافته است.

  • پشتیبانی از AES-128-GMAC برای شتاب امضای SMB

شتاب امضای AES-128-GMAC (فقط در کلاینت های Windows Server 2022® و Windows 11®) نه تنها کارایی امضای داده را نسبت به SMB 3.1.1 به میزان زیادی افزایش می دهد، بلکه استفاده از CPU از سیستم NAS را نیز افزایش می دهد – بهترین تعادل امنیتی را ارائه می دهد و کارایی.

  • QNAP Authenticator از ورود بدون رمز عبور پشتیبانی می کند

برنامه تلفن همراه QNAP Authenticator برای راه‌اندازی فرآیند ورود دو مرحله‌ای به حساب‌های NAS، از جمله گذرواژه‌های یک بار مصرف مبتنی بر زمان، اسکن کد QR و تأیید ورود در دسترس است. ورود بدون رمز عبور نیز پشتیبانی می شود.

  • مدیریت تفویض شده بهره وری مدیریت و امنیت داده ها را بهبود می بخشد

مدیران NAS می توانند 8 نوع نقش را به سایر کاربران با مجوزهای مشخص به وظایف مدیریت و داده های NAS واگذار کنند. برای سازمان‌های در حال رشد، تفویض نقش به کاهش بارهای مدیریتی بدون به خطر انداختن کنترل‌های دسترسی به داده‌ها کمک می‌کند.

  • تعویض خودکار دیسک RAID با قطعات یدکی قبل از خرابی احتمالی

اگر خطاهای احتمالی درایو شناسایی شود، سیستم به طور خودکار داده ها را از دیسک آسیب دیده در یک گروه RAID به یک دیسک یدکی منتقل می کند، قبل از اینکه داده های روی دیسک آسیب دیده کاملاً خراب شود. از زمان و خطر ناشی از بازسازی RAID جلوگیری می کند، بنابراین قابلیت اطمینان سیستم را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

  • با استفاده از پلتفرم مدیریت ابری AMIZ، چندین NAS را نظارت و مدیریت کنید

AMIZ Cloud، یک پلتفرم مدیریت ابر متمرکز، می تواند از راه دور نه تنها تجهیزات فضای مجازی سازی شبکه QuCPE بلکه QNAP NAS را نیز نظارت کند. این امکان نظارت از راه دور منابع NAS و وضعیت سیستم، انجام به‌روزرسانی‌های میان‌افزار و نصب/به‌روزرسانی/شروع/توقف دسته‌ای برنامه‌ها را فراهم می‌کند. برای سازمان هایی که دارای چندین سایت یا شعبه هستند، کارکنان فناوری اطلاعات می توانند به راحتی دستگاه های چند سایت را از یک مکان واحد مدیریت کنند.

درباره QuTS hero h5.1.0 در  https://www.qnap.com/go/operating-system/quts-hero/5.1.0 بیشتر بیاموزید.

QuTS hero h5.1.0 از مرکز دانلود در دسترس است.

توجه: ویژگی ها در معرض تغییر هستند و ممکن است برای همه محصولات QNAP در دسترس نباشند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *